Veepee retour: een explicite uiteenzetting

0 Gedeeld
0
0
0

Veepee bestaat al meer dan 20 jaar! Het platform is een voorbeeld van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Waar ze zich met name bezig houden met flashverkoop, zet het ook in op de verkoop van duurzame geproduceerde producten. In ieder geval vindt je er veel tijdelijke aanbiedingen met vaak hoge kortingen. Het scala aan producten is ontzettend breed. Denk aan kleding, schoenen en accessoires, maar ook zoiets als huisartikelen.

Deze onderneming heeft veel contacten met bekende merken en verkopen bijvoorbeeld hun restpartijen. Zo gaat er niks to waste en ben je toch op een wat meer milieuvriendelijk manier bezig. In ieder geval is het al jarenlang een belangrijke speler in onder andere België en ben jij vast benieuwd hoe je iets kan retourneren. Het merk, dat kende je ongetwijfeld al lang, maar retourneren is nog niet vaak voorgekomen. We vertellen je in deze blog precies hoe dat moet. Zo blijven ongebruikte spullen niet ongebruikt en geef je iemand anders de kans er plezier van te hebben! Lees je mee?

Mijn bestelling moet terug naar Veepee

Oké, we zullen je nu vertellen op welke manier je je pakket terug naar Veepee kan sturen. Of, nou ja, hoe je een retour kan aanmelden, want dat is stap één die je zal moeten opvolgen.

Stap 1: bestelling retourneren – de aanmelding

Afhankelijk van of je de Veepee app hebt of niet, kan je daar of op de website van Veepee een retouraanvraag aanmaken. We leggen je uit hoe dit moet:

  1. Log in op je account
  2. Ga naar ‘Mijn bestellingen‘ (staat linksboven)
  3. Selecteer de bestelling waar het om gaat en ga dan direct door naar ‘een product retourneren
  4. Nu vul je in om welke producten het gaat en met welke reden je het product retourneert

Stap 2: bestelling retourneren – het post pakketpunt

In principe kan je tussen twee opties kiezen bij het retourneren. De eerste keuze is via Mondial Relay, de tweede via Bpost. Waar je voor kiest, hangt af van je eigen voorkeur. Kijk bijvoorbeeld op beide websites om te zien welk punt het dichtst bij is (al weet je dat waarschijnlijk al wel). Daarna ga je:

  • de te retourneren artikelen inpakken. Deze dienen in de originele staat te verkeren.
  • det retourformulier toevoegen aan het pakket, waarna je deze goed dichtplakt
  • het verzendlabel van Bpost of Mondial Relay op het pakket kleven
  • naar het gekozen post pakketpunt om daar je pakket af te geven

FAQ over het retourneren

Nu even een korte FAQ, waarbij de meest gestelde vragen worden beantwoord.

Hoe lang heb ik om het artikel te retourneren?

Zodra je het pakket binnen hebt, heb je veertien dagen om de retourzending aan te vragen. Vanaf dat moment heb je nog eens veertien dagen om het pakket te verzenden. Als het dus toch nét hard gaat regenen op het moment dat je het pakket wil wegbrengen, kan je lekker binnen blijven. Morgen weer een dag! (Dat laatste kan je dus maximaal dertien keer denken).

Hoe duur is de retourzending?

Tegenwoordig vragen steeds meer bedrijven een vergoeding van de kosten voor de retourzending. De goedkoopste optie is €2,95 en kan je dus uitvoeren bij Mondial Relay of Bpost. Kies je voor een andere vervoerder, dan zal je zelf moeten de kosten moeten dekken (helaas).

Hoe werkt het terugbetalen?

Het moment dat Veepee jouw retour in goede orde heeft ontvangen, word je daarvan op de hoogte gesteld. In principe verloopt de terugbetaling op dezelfde manier als hoe je oorspronkelijk hebt betaald. Heb je betaald via Bancontact, dan zal de restitutie op datzelfde bankrekeningnummer worden gestort. Let op: is dit op een manier voor jouw niet de juiste manier, omdat bijvoorbeeld je rekeningnummer is opgezegd, neem dan direct contact op met de klantenservice.

Waarom heb ik niet het volledige bedrag teruggekregen?

Wanneer je het artikel in een gewassen, gedragen, beschadigde, gevlekte of kapotte staat retourneert, heeft Veepee het recht om waardevermindering in te brengen. Komt het artikel überhaupt al defect bij je aan, dan raden we aan eerst de klantenservice te contacteren. Zo krijg je later geen onvoorziene problemen met dat de defecte staat ineens jouw probleem is.
Het kan ook zo zijn dat je oorspronkelijk meerdere artikelen hebt besteld, daar bijvoorbeeld maar één artikel van retour doet en de verzendkosten mist. Dit klopt, de oorspronkelijke verzendkosten worden alleen gerestitueerd als je de gehele bestelling retourneert. (Wij kunnen daar ook niks aan doen, sorry)

Veepee is de toekomst?

Natuurlijk blijven er grote merken bestaan, die altijd wat nieuws uitbrengen. Echter bestaan er nog niet heel veel merken zoals Veepee, waarbij onder andere restpartijen voor lagere prijzen worden doorverkocht. Je hebt wel zoiets als BestSecret, maar net als bij Veepee heb je een account nodig om het aanbod te kunnen zien. Sterker nog, bij BestSecret moet je door een al bestaand member worden uitgenodigd en kan je dus niet zelf een account aanmaken.

Ons rest dus de vraag of een bedrijf als Veepee nog veel vaker in de toekomst zal worden gezien. Hebben zij een monopolie op de contacten met merken of is er nog ruimte voor iemand anders? Goed, dit heeft niks met je retour te maken, maar is wél interessant. We zien je graag weer een andere keer terug op Stijlvol. Tot dan!

0 Gedeeld
Gerelateerd