Zalando Lounge retour: hoe werkt dat eigenlijk?

0 Shares
0
0
0

Ach, een pakketje dat weer retour moet. Hoe irritant het ook is, je zal het toch zelf moeten doen. Waarschijnlijk ben je zelf ook degene weest die het heeft besteld, dus kop op, je kunt het! Bovendien is het niet heel veel moeilijker dan je waarschijnlijk denkt dat het is.

In dit geval zullen we je vertellen hoe het in zijn werk gaat bij Zalando Lounge. Deze tak van de meer bekende Zalando, biedt een uniek assortiment met verschillende acties. Hoewel het gaat veelal gaat om one of a kind items, betekent dat niet dat je ze niet kan retourneren. Dus zet je schouders eronder en lees gauw verder om te ontdekken wat je moet doen.

Stap voor stap uitgelegd

We zullen er maar niet langer omheen draaien en leggen je eerst graag uit welke stappen je precies zal moeten volgen. Lees:

#1 Voorbereiding online

Tegenwoordig krijg je bij veel pakketjes geen retourformulier, maar moet je je retour online aanmelden. Ook bij Zalando Lounge is dit het geval.

  • je logt in op je account. Houd hierbij je wachtwoord en e-mailadres bij de hand.
  • ga naar ‘Bestellingen en retourzendingen’. Ga naar de bestelling(en) waaruit je een artikel(en) wil retourneren, selecteer deze en geef aan waarom ze retour gaan. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een item niet past of niet aan je verwachtingen voldoet.
  • wanneer je alle te retourneren items hebt geselecteerd, kan je een retouretiket download. Deze ontvang je als PDF, waarna je gaat printen.

De eerste stap is gezet, makkelijk toch?

#2 Artikelen inpakken

Het is natuurlijk het meest net dat je de items retourneert op de manier waarop je ze hebt ontvangen. Dus, netjes opgevouwen en volledig intact, inclusief kaartjes en dergelijken. Sterker nog, de items moeten in de originele verpakking worden geplaatst. Pak daarna de artikelen goed in in de doos, voeg de retourbon toe, maak de doos dicht en plak het uitgeprinte retouretiket op de doos.

Wat als ik artikelen uit meerdere bestellingen moet retourneren?

Geen probleem! Deze artikelen mogen allemaal in één doos, zolang je alle retourbonnen maar toevoegt. Wel zo handig!

#3 Retournering verzenden

Gelukkig hoef je niks te betalen, behalve dan de energie die het je kost om naar het dichtstbijzijnde Bpost PakketPunt te gaan. Hier lever je het pakket namelijk af, om de retour daadwerkelijk op te sturen.

Let op! Het is handig om het afleverbewijs te houden tot het moment dat je je geld terughebt of als je de bevestiging hebt gekregen dat alles in goede orde is ontvangen.

Het verschil tussen Zalando en Zalando Lounge

Zalando Lounge is inderdaad wat anders dan Zalando. Zo biedt Zalando zelf een vast assortiment aan met veelal seizoensgebonden items, waar Zalando Lounge meer inzet op aanbiedingen van items. Zo koopt de laatste groep pas ná het aflopen van de aanbieding de benodigde items in. Ze hebben hierdoor nooit te veel.

Qua retour is er ook een aantal verschillen op te noemen. Het verzenden gaat dan wel bij beide ondernemingen via Bpost, maar bijvoorbeeld de retourtermijn is een heel ander verhaal. Lees:

  • de retourtermijn van Zalando Lounge ligt op 31 dagen
  • de retourtermijn van Zalando ligt op 100 dagen

Overigens gaan beide termijnen in op de dag dat het bij de ontvanger, jij dus, is afgeleverd. Ben je dus op de website aan het aanmelden, let dus goed op of je je wel op de juiste website bevindt.

Kleine lettertjes

Maar, naast de retourtermijn zijn er, helaas, nog veel meer kleine lettertjes waar je op zal moeten letten. We hebben een aantal van de belangrijkste voor je op een rijtje gezet. Voor het volledige retourbeleid verwijzen we je graag naar de website van Zalando.

  1. Terugbetaling
    Wanneer je je verzending terugstuurt en alles in goede orde is ontvangen, wordt je pakket verwerkt. Dit kan maximaal tien werkdagen duren en als het is gelukt, ontvang je een ontvangstbevestiging. Vanaf dan kan het nog weer enkele dagen duren voordat je geld op je rekening verschijnt.
    Let op! Het geld wordt teruggeboekt op het rekeningnummer waarmee betaald is.
    Let op! x2 Heb je met een creditcard betaald, dan wordt soms de terugbetaling op de oorspronkelijke aankoopdatum neergezet.
  2. Wanneer je geen printer hebt
    Natuurlijk heeft lang niet iedereen een printer. In dat geval kan je er ook voor kiezen, wanneer je bezig bent met stap 1, om te kiezen voor ‘Gebruik je retourbarcode op je telefoon’. Deze wordt dan naar je e-mailadres gestuurd en in het postkantoor laat je de barcode scannen. Zij printen dan een retourlabel voor je uit.
  3. Meerdere pakketen van één bestelling
    Hoewel je dus wel meerdere items uit meerdere bestellingen in één doos kan retourneren, kan dat niet bij meerdere dozen van één bestelling. Wanneer artikelen, zoals schoenen, in meerdere pakketten naar je worden opgestuurd, moet je deze ook in hun eigen doos terugsturen. Helaas. We know.
    Let op! Voor meerdere retourlabels zal je contact op moeten nemen met de klantenservice.
  4. Hele bestelling terugsturen
    Als je de hele bestelling retourneert, worden ook de oorspronkelijk inpakkosten e.d. gesitueerd. Met andere woorden, het gehele aankoopbedrag zal je wel op je rekening zien verschijnen.

We hopen dat je met al deze informatie voldoende bent geïnformeerd om de retour in werking te stellen. Veel succes en graag tot ziens op onze mooie website!

0 Shares
You May Also Like